.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دیدار هيات عاليرتبه روسيه از تاسيسات بندري انزلي
رييس آژانس فدرال حمل و نقل دريايي روسيه هدف از ديدار خود را شناسايي ظرفيتهاي اقتصادي بنادر ايران جهت سرمايه‌گذاري و يافتن راهكارهاي لازم براي رونق بيشتر فعاليت كريدور شمال - جنوب عنوان كرد...
دیدار هيات عاليرتبه روسيه از تاسيسات بندري انزلي

هيات عاليرتبه وزارت حمل و نقل فدراسيون روسيه عصر جمعه از تاسيسات بندري انزلي ديدن كرد.

رييس آژانس فدرال حمل و نقل دريايي و رودخانه‌اي روسيه هدف از ديدار خود را شناسايي ظرفيتهاي اقتصادي بنادر ايران جهت سرمايه‌گذاري و يافتن راهكارهاي لازم براي رونق بيشتر فعاليت كريدور شمال - جنوب عنوان كرد.

"الكساندر داويدنكو " سفر به ايران و ديدار از بنادر جنوب و شمال كشور را مثبت ارزيابي كرد و افزود: ما نيز در صدد توسعه بنادر خود هستيم به نحوي كه هم‌اكنون ‪ ۱۰‬ميليارد روبل در بنادر اوليا، آستراخان و ماخاچكالا در حال سرمايه‌گذاري هستيم.

وي همچنين خواستار حل مشكلات كريدور شمال جنوب با همكاري كشورهاي مسير كريدور از جمله ايران و هند شد.

داويدنكو در بخش ديگري از سخنان خود گفت : در بازگشت به كشور خود تجار روسيه را با ظرفيتهاي حمل و نقل ايران آشنا مي‌كنيم .

وي توسعه صنعت حمل و نقل ريلي و اتصال بنادر به خطوط راه‌آهن را براي رونق حمل و نقل ضروري دانست و خاطرنشان كرد: تمام بنادر ما مجهز به خط ريلي هستند.

به گزارش ايرنا ، مديركل بنادر و كشتيراني گيلان نيز در اين ديدار بر آمادگي اين بندر براي همكاري‌هاي مشترك با روسيه تاكيد كرد.

" فرهاد منتصر كوهساري " افزود: اين بندر با ‪ ۱۰‬پست اسكله و امكان پهلوگيري ‪ ۱۲‬كشتي همزمان ظرفيت حدود شش ميليون تن تخليه و بارگيري در سال را دارد.

وي با اشاره به طرح توسعه بندرانزلي گفت توسعه محوطه بندري از ‪۶۵‬ هكتار به ‪ ۱۰۵‬هكتار تا حدود ‪ ۹‬سال آينده و افزايش تخليه و بارگيري به حدود ‪ ۱۰‬ميليون تن كالا در سال و افزايش سرعت تخليه و بارگيري از ‪ ۱۰۰‬تن در ساعت به ‪ ۴۰۰‬تن، از برنامه‌هاي اين بندر است.

وي خاطرنشان كرد: از ابتداي امسال تاكنون يكهزار و ‪ ۲۷۵‬كشتي در بندر انزلي پهلو گرفته و چهار ميليون تن كالا در اين بندر تخليه و بارگيري شده است .

كوهساري همچنين به اجراي آزاد راه رشت قزوين با ‪ ۷۰‬درصد پيشرفت فيزيكي و ساخت راه‌آهن انزلي- رشت - قزوين با ‪ ۵۰۰‬ميليارد ريال اعتبار اوليه به عنوان اقدامات در دست انجام براي توسعه حمل و نقل در اين منطقه اشاره كرد.

وي متذكر شد: بندر انزلي با داشتن عقبه منطقه آزاد مي‌تواند در بحث فراوري كالا و ارزش افزوده نقش اساسي داشته باشد و با توجه به اين كه محدوده بندري انزلي در منطقه آزاد قرار گرفته، از پرداخت هزينه‌هاي گمركي و ماليات معاف هستند.

اين هيات در سفر خود از بنادر شهيد رجايي و اميرآباد نوشهر نيز ديدن كردند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.11 seconds.